Contactgegevens T 078 - 79 99 932 078 - 79 99 932

''Uiteindelijk zag ik geen andere optie dan om de stekker eruit te trekken.''

Begin 2013 ben ik samen met mijn vader een bedrijf gestart. Het oorspronkelijke concept was een winkel waar je lekkere, gezonde en voedzame maaltijden kon afhalen voor een redelijke prijs. Al snel na de start ben ik alleen verder gegaan, vanwege de gezondheidsproblemen van mijn vader.

Hoewel de zaak redelijk liep, stagneerde de omzetgroei. De locatie was bewust gekozen, maar bleek tegen te vallen. Er bleef veel leegstand en ook de aanloop van de doelgroep bleek kleiner dan vooraf ingeschat. Steeds vaker kwam de vraag of we niet ook maaltijden konden bezorgen.

Middels crowdfunding heb ik daarom in juli 2013 een bedrag in de zaak kunnen stekken om het geschikt te maken voor bezorging. Het bezorgen heeft vervolgens voor een redelijke omzetgroei gezorgd, van zowel particulieren als ook bedrijven. Er kwamen steeds grotere cateringopdrachten binnen. Verhuizen werd noodzakelijk om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag van bedrijven die buiten ons bezorggebied waren gevestigd.

Opnieuw werd daarom een crowdfunding gestart, welke in augustus 2016 was volgeschreven. Vanaf dat moment was het een aaneenschakeling van forse tegenslagen en verkeerd gemaakte keuzes:
- Een financier was vanwege zijn gezondheid genoodzaakt zich terug te trekken;
- Een andere partij zou me € 15.000,- lenen, maar kwam uiteindelijk met zulke boeteclausules dat dat ook geen doorgang kon vinden;
- De verkoper had mondeling toegezegd € 10.000,- op de koopprijs in mindering te brengen, maar wist ineens niet meer van die afspraak af. Helaas had ik stom genoeg niets op papier.

Ook de verbouwing viel tegen. In de eerste maand volgde al een fikse lekkage. Verder zat de nieuwe website vol met fouten, waardoor bestellingen niet of niet goed door kwamen. Het heeft maanden geduurd voordat de boel in orde was. Daarnaast waren de jonge bezorgers, waar ik zo mijn hoop op had gevestigd, amper te vinden, waardoor ik oudere en duurdere jongens aan moest nemen.

Begin 2017 heb ik met professionele ondersteuning een grondige analyse gemaakt van wat er allemaal mis is gegaan en hoe we het tij zouden kunnen keren. De conclusie van dit alles was, dat ik onmiddellijk moest ingrijpen. Enkele acties waren het aanpassen van de website, prijsverlaging, kortere bereidingstijd van de gerechten en een kleiner bezorggebied. Efficiënter werken om zo het rendement te kunnen verhogen dus. Maar desondanks kwam ik nog steeds werkkapitaal tekort. Deels om de achterstand weg te werken, maar bijvoorbeeld ook om een buffer te hebben bij tegenvallers en om marketing te kunnen doen.

Uiteindelijk zag ik geen andere optie dan om de stekker eruit te trekken. Ik kon geen financiering meer krijgen en niet meer voldoen aan mijn financiële verplichtingen. Doorgaan zou betekenen dat de schulden alleen maar verder op zouden lopen en de schuldenlast bleek al ruim € 350.000,-.

Ik wist me geen raad meer. Ik heb op talloze manieren hulp gezocht en via een contactpersoon van de bank ben ik doorverwezen naar Schuldbemiddeling Nederland.

Bij het eerste gesprek viel er al een last van me schouders. Ze gaven mij heel erg het gevoel dat alles goed komt en kwamen direct met een plan van aanpak. Communicatie ging heel erg fijn en het dossier wat is opgebouwd, is piekfijn in orde. Buitenom dat ze hun werk goed doen vond ik het bijzonder fijn dat ze het vertrouwen geven dat het wel goed komt. Hierdoor ben ik toegelaten tot de wettelijke schuldsaneringsregeling.

Ik ben enorm blij dat ik in een schuldsaneringstraject zit, zodat ik een kans krijg om daarna met een schone lei te kunnen beginnen. Niet alleen voor mijzelf, maar vooral voor mijn gezin.

94%

In 94% van de gevallen komen we tot een schuldregeling.

95%

95% van deze schuldregelingen wordt tot een goed einde gebracht.

100 dagen

de gemiddelde duur van onze schuldbemiddeling is 100 dagen.

Scroll naar boven